top of page

שם המחבר: רותם שרביט

תאריך: 07/03/2016

אווסה:

3 שעות מאדיס (ניתן להזמין סלאם באס/ סקיי באס) ושעה וחצי לכל היותר מששמנה.אנחנו הגענו לאווסה מששמנה במונית (סביבות ה40-50 ביר). הולכים לתחנת האוטובוסים המרכזית של ששמנה ומשם מונית לאווסה.בחזור לקחנו אוטובוס של סקיי באס לאדיס אבבה (150 ביר). ביום הראשון באווסה הלכנו למשרד של סקיי באס והזמנו כרטיס לעוד 3 ימים.

לינה:

אנחנו ישנו במלון סירקל אוף לייף (cycle of life) ב150 ביר. המלון ממש על האגם, יש לו חצר ממש מגניבה ומזמינה. יש חדרים מופרטים עם מרפסת קטנה ומקלחת וישרותים אשיים (250 ביר) ויש חדרים אחרים עם שירותים ומקלחות משותפות (150 ביר).

קולינריה:

המאכל המומלץ – פשוט דגים. ובכול מקום. אוכל רחוב עם דגים, מסעדות דגים, טיבס דגים, דגים באנג'רה, דגים בדאבו.

בשוק הדגים יש מרק דגים מדהים!!! לכו על זה. לעומת זאת הבונה ששתינו בשוק זכתה לתואר – הבונה הגרועה ביותר באתיופיה (משם זה הלך והשתפר).

זמן מומלץ לשהייה: יום אחד.

מרק דגים טעים :)

החוויה שלי:

אחרי מנוחה אצל ראס למומבה בששמנה, הגענו לאווסה נפוחות מציפיות. יהירות כמו ששהיינו, ירדנו מהאוטובוס, וצעדנו הישר למשרד של סקיי באס בכדי להזמין כרטיס אוטובוס לעוד 3 ימים, מבלי לדעת מה יש לעשות בעיירה הזאת 3 ימים. עד עכשיו הביטחון הזה שאומר לנו ש'בכל מקום הכול מסתדר מעצמו' שיחק לטובתנו, אז החלטנו ש3 ימים באווסה יהיה מגניב. פחות מגניב. בין השעמום לשעמום, הבנו שהפתרון הוא פשוט להשתכר.

כן, יש אגם יפה, צפרים ענקיות, אוכל טוב. כל זה מסתכם ביום. זאת ועוד – תמצאו בבהיר דר. בבהיר דר יש תוספות של חיי לילה ואטרקציות (מפלים למשל) מסביב לעיר. באווסה יש אגם. לפעמים גם קצת אנשים נחמדים.

בגלל שהגענו בעונה הלא מתויירת גם לא פגשנו הרבה אנשים שיפיגו לנו את השיעמום כמו שציפינו.

באתיופיה האלכוהול זול. ומה התוצאה של שעמום ואלכוהול אתם יודעים. היום השני באווסה היה כולו בירה. בערב יין. וצ'ייסרים של לפני השינה. היום השלישי היה כולו הנגאובר. ודגים.

היום הרביעי היה כולו נסיעה לאדיס אבבה. קמנו בבוקר (באתיופיה הם לא מבינים שכל עוד זה חושך זה עדיין לילה...) עלינו על אוטובוס הקסמים של סקיי באס והגענו לאדיס. עוד לילה בווטמה הוטל.

אוקיי, החמרתי עם אווסה, אני מודה. זאת באמת עיר יפה עם אנשים מגניבים, עיר תיירותית לשם שינוי ומלאה בתיירות מקומית. הייתי שמחה לו הייתי מצמצמת את החוויה האווסית שלי ליום אחד (בו הייתי כוללת את הבירה, היין, והצייסרים של לפני השינה). אם אין בכוונתכם להגיע לבהר דר, אווסה היא אחלה של תחליף.